onsdag den 3. oktober 2012

Foto high res. hjææælp!!!




Kære Blogland, 
- er der nogen af jer der ved hvordan man tager sin billeder så de bliver i high resolution ???
Jeg skal bruge dem så de kan blive trygt i et magasin.

Er det på kameraet man instiller det eller er det efterfølgende på computeren???

Mit kamera er som vis på billedet og hedder DS126151  
og jeg overfører billeder til Mac

... håber der er nogen derude der kan hjælpe mig, jeg har forsøgt at finde svaret på nettet, men syntes ikke jeg bliver en sk... klogere :-)




9 kommentarer:

  1. Tror dit kamera kan stilles til at tage i RAW format - det er det bedste!!! Men billederne fylder meget .... så der kan ikke gemmes så mange på dit kort, som der plejer!
    Så kan du også lave mere om på dine billeder på din Mac. -alt efter hvilken program du har til dine billeder... jeg bruger Aperture.
    Hvis du skal sende dem er der også noget med at kvaliteten kan blive en anden...

    Giver det mening ???

    SvarSlet
  2. Ja, jeg har fundet der hvor man stiller det til RAW - er det virkelig bare det! :-)
    Har lige taget et prøve billed - og kan godt se at MB er en del større end mine andre billeder.
    Jeg overfører til Iphoto... det gør den af sig selv?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror det er det ;-)
      Det er lidt det samme program, men man kan lidt mere i det andet program.
      Min mand arbejder heldigvis med computer.... det er han der er nørd :-)
      Han siger lige at hvis man skal 'flytte' billederne fra Iphoto til andet sted, så SKAL man eksporter den- ikke trække dem over i andet program!!! Hvis du trækker dem, bliver de en anden kvalitet !

      Slet
  3. Ok helt kanon - jeg eksportere altid mine billeder, så der ved jeg da hvad i taler om :-))) mange tak for hjælpen!!!

    SvarSlet
  4. I photoshop kan du redigere rawbillederne, men de fylder rigtig nok meget :-)

    SvarSlet
  5. på dit kamera kan du også indstille i hvilken størrelse billederne skal være, og der skal de selvfølgelig stå på den største størrelse

    SvarSlet
  6. Også et tip der er værd at huske når man skal sende billeder med 'high resolution':
    Du kan nemt sende store og en masse billeder gennem www.wetransfer.com på èn gang og så får du oven i købet besked når modtageren har downloadet dine billeder.

    Afhængig af hvilke redigeringsprogrammer du har kan du også gemme dine billeder med 'high press kwality' det kan du vælge når du gemmer dem under f.eks. jpeg eller pdf. er ikke sikker på en Mac hvordan det er, men Mac kendende er der sikkert noget ligende.

    Held og lykke!

    SvarSlet
  7. ihh altså, tak for de mange gode og brugbare råd! FANTASTISK!!!!

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails